Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

mie

  • frank

    Hallo ik wil eens zelf bami maken maar hoe krijg ik mij Mie nou zo dat het niet plakt.

    Graag een goeie suggestie

    bvd Frank

  • Carlo Buhrer Tavanier

    hoi, bij het koken van de mie, iets wat olijf olie bij het kookwater toevoegen en dan krijg je een zeer mooie plakvrije mie, succes.frank schreef:

    >

    > Hallo ik wil eens zelf bami maken maar hoe krijg ik mij Mie

    > nou zo dat het niet plakt.

    >

    > Graag een goeie suggestie

    >

    > bvd Frank

  • dick

    Bij het koken , Gas niet te hoog. Al het eenmaal kookt dan kookt het. 100 gr is 100 gr. Af en toe roeren, zodat het niet aan de bodem blijft plakken. 8 min. afgieten in een vergiet, Afspoelen met gewoon koud water. Daarna terug in de pan of beter is de wok en een klontje boter of olijf erdoor roeren . Dat het wat vettig is. Daarna je groente freuten of tegelijkertijd, Ham of meestal varkens vlees in brokjes laten sudderen ook in een klontje boter of olijf olie. De rest allemaal door elkaar hutselen. Na smaak sambal of iets anders toevoegen maar dat moet je aan de eter zelf overlaten. 20 min. en klaar is kees.

  • dick

    Ketjap en je hebt meer van die producten. maar aan de eter overlaten.

  • Frank

    Wil je zelf mie maken of wil je voorverpakte mie koken ? In het laatste geval: doen wat op de verpakking staat (minus 1 a 2 minuten kooktijd) en geen zout toevoegen. Want zout is overbodig en zondig ! Afspoelen met koud water en vooral geen olijfolie gebruiken. Dat is meer iets voor tagliatelle.

  • michelramp

    spoelen met koud water

    terugn in de pan en dan paar druppels olie erdoor roeren niet te veel he halve theelepel